امروزه
بسیاری از کسب و کارها با توجه به بودجه محدودی که دارند برایشان خیلی مهم و حیاتی است که بودجه بازاریابی شان را
عاقلانه مصرف کنند و کاملا آگاه باشند که برای به دست آوردن چه چیزی هدف گذاری میکنند.
بنابراین بسیار مهم است که بدانید کدامیک برای شما مناسب است، بازاریابی تلفنی یا
فروش تلفنی؟
واقعیتی است که هنوز خیلی ها تفاوت میان این دو مفهوم را نمیدانند
و از آنجایی که عموم مردم تصور میکنند این دو یک معنی و مفهوم دارند، این به آن
معنی است که ارزش هایی که هرکدام ایجاد میکنند را نیز نمیدانند و خیلی از اوقات
اشتباها به جای یکدیگر استفاده میشوند.
جدول زیر تفاوت های میان
بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی را نشان می دهد. با آکاهی از تفاوت های این دو، می
توانید تشخیص دهید که کدامیک از دو فعالیت بازاریابی تلفنی یا فروش تلفنی شما را
در رسیدن به اهداف سازمانتان کمک میکند :
بازاریابی تلفنی |
فروش تلفنی |
خدمتی است که در مشتری علاقه ایجاد میکند، آنها را به سرنخ های
تجاری(مشتریان بالقوه) تبدیل می کند، فرصت های فروش ایجاد می کند، از مشتری
بازخورد می گیرد و در نهایت قرار ملاقات تعیین می کند. |
فعالیتی است که محصولات یا خدمات شما را از طریق تلفن به صورت
مستقیم به فروش می رساند . |
اگر شما در صحبت کردن با مشتریان راجع به محصولات یا خدمات مهارت
دارید ولی در برقراری ارتباط اولبه با مشتریان یا ایجاد علاقه در آنها دچار
مشکل هستید، قطعا به یک متخصص بازاریابی تلفنی احتیاج دارید. |
اگر شما در جذب اولیه مشتریان بالقوه مهارت دارید ولی در تبدیل
آنها به فروش دچار مشکل هستید، قطعا به یک متخصص فروش تلفنی احتیاج دارید. |
بازاریابی تلفنی باعث ایجاد علاقه در مشتریان نسبت به نام تجاریتان
می شود و اطلاعات را به جای صرف زمان و
پول در تبلیغات مستقیما از مشتری دریافت میکند ، این در حالی است که ارتباط
مستقیم با مشتری ممکن است وما موفقیت آمیز نباشد. |
اگر شما از قبل تمام اطلاعات مربوط به مشتریان خود را دارید، به
شخصی پیگیر و با انگیزه احتیاج دارید که مشتریان بلقوه را به فرصت های فروش
تبدیل کند. |
بازاریابی تلفنی اغلب می تواند مشتریانی که در حال حاضر نیاز
خاصی به خرید یک محصول یا خدمت ندارند را متقاعد به خرید کند |
تیمهای موفق فروش تلفنی اغلب از تیم های موفق بازاریابی تلفنی
حاصل می شوند. |
تیم بازاریابی تلفنی اطلاعات ارزشمند و قابل اعتمادتری از
مشتریان را به جای خرید اطلاعات فراهم می کند. |
بهترین سرنخهای تجاری که توسط تیم بازاریابی تلفنی شتاسایی شده اند
را به تیم فروش تلفنی خود وصل کنید تا هرچه سریعتر وارد فروش شوند. |
بازاریابان تلفنی با رصد کردن مشتریان فعلی روند رفتار خریدشان
یا کسب و کارهای بالقوه را شناسایی می کنند. |
برای تبدیل سرنخهای دشوار به فرصت های فروش موفق معمولا به تیم
حرفه ای فروش تلفنی نیاز است. |
تیم بازاریابی تلفنی موفق به صورت حرفه ای نام تجاری، محصول یا
خدمات را به سرنخ های تجاری معرفی می کند. |
یک تیم فروش تلفنی که به صورت حرفه ای آموزش دیده است، می
تواند نرخ تبدیل سرنخها به فروش را به صورت چشمگیری افزایش دهد و در عین حال
هزینه های فروش را کاهش دهد. |
بازاریابان تلفنی مجرب به دلیل اینکه مهارتهای انسانی متناسب با
این فعالیت را دارند، قرارهای ملاقات موثرتری ایجاد می کنند. |
با داشتن یک تیم فروش مبتنی بر تلفن هزینه های سفر حذف می شود. |
بازاریابی تلفنی موثر رضایت مشتری و حتی فراتر از نیاز مشتری را
فراهم می کند. |
تیمهای موفق فروش تلفنی، تصویری حرفه ای از شرکت برای مشتریان
بر جای می گذارند. |
بازاریابی تلفنی یا فروش تلفنی ؟
تلفنی ,بازاریابی ,می ,های ,مشتریان ,تیم ,بازاریابی تلفنی ,فروش تلفنی ,را به ,است که ,های فروش ,تلفنی احتیاج دارید
درباره این سایت